Train de Trainer

Werk aan de Vereniging werkt met een eigen ontwikkelde methode om verenigingen in hun kracht te zetten. Vraagstukken als:

* Hoe kom ik aan vrijwilligers?

* Hoe krijg ik mijn leden weer actief?

* Bestuurlijke vernieuwing of

* Het genereren van een derde geldstroom komen daarbij aan de orde.

Gemeenten maken gebruik van de mogelijkheid om verenigingen kennis te laten maken met deze innovatieve methode. Er is ook een train de trainer ontwikkeld voor sleutelfiguren binnen het vrijwilligerswerk, bijvoorbeeld coördinatoren van een Vrijwilligers Steunpunt of Vrijwilligers Vacaturebank. Het voordeel van een Train de Trainer traject is dat meerdere trainers ondersteuning kunnen bieden aan verenigingen. Er is veel vraag naar ondersteuning, zeker als er een verenigingscan is gemaakt. Samen werken aan vitale en krachtige verenigingen. Verenigingen spelen straks een belangrijke rol in de ontwikkeling naar een civil society.

Traject Train de Trainer

Aan het traject kunnen meerdere personen deelnemen. Het traject duurt 2 dagdelen en 1 terugkomdag. Deze methodiek is onderscheidend, laagdrempelig en is met name geschikt om in te zetten bij kleine en middelgrote verenigingen met een geringe bestuurskracht. In de breedte zal de kwaliteit maar ook de kwantiteit significant toenemen van het vrijwilligerswerk in de gemeente. Deelnemers aan de train de trainer ontvangen een certificaat en kunnen het geleerde direct in  de praktijk brengen. De meerwaarde voor de gemeente is:

* een gezond verenigingsleven

* kwalitatieve impuls voor het vrijwilligerswerk

* adequate uitvoering van het gemeentelijk vrijwilligersbeleid

Werk aan de Vereniging

info@werkaandevereniging.nl